6098511609 |
Pla d'actuació afectivo sexual per alumnat amb discapacitat motriu i pluridiscapacitat. Aprofundiment |
2021-2022 |
Taller a centre. Professorat d'educació especial |
|
|
|
9/9/2021 - 28/1/2022 (20 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
C Aremi |
|
c. Mestre Tonet, s/n (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
En format virtual. |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 09/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Durant el curs 2019-20 al CEE AREMI vam iniciar formació sobre afectivitat i sexualitat en la discapacitat motriu i pluridiscapacitat. Donat el tancament dels centres educatius provocat per la pandèmia de la Covid-19, els objectius de la formació es van veure modificats i no es van poder dur a la pràctica a l'aula. Amb aquesta formació volem aprofundir en aquest tema, per tal d'arribar a acords de Claustre per a la seva inclusió en el Projecte Educatiu de Centre (com a línia d'actuació prioritària), així com la transferència dels continguts treballats a les aules.
Formació a càrrec de Gaspar Pablo Tomàs. Especialista en sexualitat i discapacitat.
Previsió del centre d'accions de seguiment i avaluació de la transferència immediata a l'aula:
Coordinació de sessions de seguiment per part de la Comissió d'afectivitat i sexualitat del CEE AREMI.
Sessions de treball en equip per tal d'incloure tots els aprenentatges en el PEC i la seva transferència a les aules.
|
| |
Objectius |
1.- Contribuir a què el nostre alumnat, a través de programes d'intervenció especialitzats, es reconeguin, identifiquin i acceptin a si mateixos com a éssers sexuats en cadascuna de les edats i etapes del seu cicle de vida.
2.- Ampliar coneixements i estratègies per a l'abordatge de la sexualitat amb el nostre alumnat.
3.- Treballar aquest tema coordinadament en equip, i unificar criteris d'intervenció, que es veuran reflectits en el PEC.
4.- Incorporar la intervenció amb les famílies en el procés d'atenció i educació en l'afectivitat i la sexualitat.
|
| |
Continguts |
1. Desenvolupament sensitivo-corporal, afectivo-emocional i socio-relacional en nens i nenes, adolescents i joves amb NESE.
2. Elaboració d'una línia prioritària sobre afectivitat i sexualitat en el Projecte Educatiu de Centre.
3. Propostes concretes de treball. Models i esquemes d'intervenció.
4. El paper de la família en el desenvolupament de l'afectivitat i la sexualitat del nostre alumnat.
|
| |
Formador/a |
Gaspar Pablo Tomás
|
| |
Avaluació |
1. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.
2. Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat dirigida a l'equip docent del Centre d'Educació Especial AREMI
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
09/09/2021 |
1000 |
1345 |
Sessió 2 |
divendres |
10/09/2021 |
1000 |
1345 |
Sessió 3 |
divendres |
08/10/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 4 |
divendres |
22/10/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 5 |
divendres |
19/11/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 6 |
divendres |
03/12/2021 |
1230 |
1400 |
Sessió 7 |
divendres |
28/01/2022 |
1230 |
1400 |
|
| |